Monday, March 3, 2014

Seakan Sempurna


semua akan jadi baik baik saja
kalau bukan cerah di langit, hujan pun bagus
kalau bukan ribut kecil, panas sedikit pun tidak apa
semuanya tenang, untuk hati yang cekal
jangan digundah hati pada pikir yang nakal
sedang harapan masih sinis memandangmu

semua akan jadi indah indah saja
kalau bukan manis di lidah, masam pun bagus
bukan masam membunuh, tetapi masam mengajar
yang rasa ini bukan gila, kekal ceritanya
kadang lidah boleh kebas, kadang lidas

aku tahu, ya
semuanya akan sempurna
selagi aku setia
selagi kita ada
ruang untuk menyempurnakannya

3 comments:

FH said...

kalau terus setia mana aku nak cari sesuatu yang sempurna.serius tak ada. yang ada cuma duka sengketa yang penuh sandiwara semata mata.
selagi mampu,
ada ruang untuk aku melupakannya
akan ku remove semua daripada aku terus menyempurnakannya.

Haikal Blank said...

bukan setia pada yang tidak sempurna. boleh jatuh pada bodoh yang dilupa, bodoh yang dipejam.

setia pada diri, cari apa yang diperlu. setia dengan hidup, jangan putus asanya.

pemuzik jalanan said...

Dah terlalu dekat dengan putus asa. Putus asa dengan manusia. Takpa. Jangan pada Tuhan.

Rasa dulu masam, manis, kelat nya baru betul meghampiri sempurna.