Sunday, July 31, 2011

Ingat Selamat.

Petik - petik jari cirinya ampuh
Petik - petik kata berbuah barua
Petik - petik simpulan minda baru terbuka
Petik - petik hati?
Ragam - ragam kita
Si dia senyum suka sekali
Sejuk perutnya mungkin

Ceritanya
Mengangkat diri merebah bangsa
Mengelak maut menunggu mati
Memadam mereka yang menyayangi
Sejak pagi lagi

Kita lupa akan si tua berjasa
Janggut sengsara senyum sentiasa
Kita lupa semua
Apa berdiri bila akal tiada?

Hentikan dongengmu
Hiasi akhlakmu
Hormat mereka dan mereka
Hindar hurungan tepukan dia dan dia
Kerana mereka juga bebal sepertimu

Ingat
Jangan taksub pada sesuatu
Ingat di mana kakimu dan mana halamu
Singkap makna perjuanganmu
Pasti kau berjaya
Doaku.



*Salam Ramadhan. Cuba ubah ya apa yang kurang. Lebihkan usaha dari berkata tak guna apa. Kita semua hambaNYA sahaja. :)

maaf salah silap.






.

5 comments:

monologtinism said...

hentikan dongengan
bersihkan hati dengan keikhlasan

selamat beribadah dibulan puasa~

. said...

maaf juga :) selamat beramal

ghost said...

aku ingat

selalu ingat

akan ingat

siapa aku,di mana aku.

Haikal Blank said...

monolotism : Ya, usahanya akan ada.

nawal: aku juga. :)

ghostwriter: ada masa kita kena saling memperingati. moga2...

penjajah minda said...

duduk bersila bertimpuh malu
secawan kopi secangkir gula
tetapkan hati asal perjuanganmu
aku kau kita sama