Monday, August 8, 2011

Ibadah Akhirat




Rasanya sekejap cuma aku pergi mencari dia
Sudah penat, capek sekali
Ingin saja ku teguk nanah menghilang dahaga
tapi hati bercampur resah tak sudah
apa ini dunia yang kita puja?

Sebentar saja pikirku aku menghampiri hamparan itu
apatah lagi mengalas jasadku
lagi malu aku ingin menceritakan tempoh aku membalut nafsu
cumanya tiada sedar dari dulu
aku hanyut dengan cerita kelam yang pantas meneraju

ku tebar angin sepi
ku singkap pelangi misteri
ku terlelap masih di sini

krakkk!!

pecah terompah kayu itu
perjalanan semakin berliku
menghadap mesin manusia pembantu kononnya
hanya reja - reja impian
yang menapak tanpa jejak
sebenarnya.

apa kau fikir noda itu akan tamat?
berpindah paksi hemisfera celaka ini?
ke mana lagi?

hanya kerajaan abadi bisa menutupnya
dan kita hanyalah pelakonton
menyaksi bogel diri
menghadap hukuman Illahi
gigil rasanya.




8 comments:

Terompah Caring said...

terompah tu yang mahal.

Haikal Blank said...

terompah kau. HAHA

hanaahmad said...

pementasan duniawi yang maha hebat.

Haikal Blank said...

tak puas - puas menyesatkan.
kerja manusia semuanya. saling tidak pernah puas dalam kehidupan.

Amirah Jafri said...

haih manusia..manusia..

Haikal Blank said...

ya, hendak mencermin diri itu kadang susah bukan?

AnakPakZohar said...

adat manusia.... =)

Abe Goreng said...

Style! keep it up. :D

Koleksi Bedroom Yang AWESOME bangat!!!