Tuesday, August 16, 2011

Penulis Buta




Dua jiwa bertemu
bertentang tanpa sua
bersuara dalam sepi
terpaku tunduk terdiam bisu

Antara aku dan kau
kita satu tapi batu
kita bersama tapi saling meraba
di antara kita ada khilafnya

ku cuba ku cuba ku cuba

menulis mendekat mencari
bukan merahmati
kerana aku bukan siapa
hanya penulis duka
meredah lara
dengan kata biasa

khabarnya indah dari rupa
kita punya jasad lain - lain
hati lain - lain
cuma ku pasti jiwa kita dekat
sentiasa

kerana aku
si papa caca kedana merba









9 comments:

syazrinakuya said...

aku datang lagi..haha...mcm kenal je utk sape.hehe

Muslimah Optimis said...

mendalam

asy faro said...

hai haikal blank!
salam kenal dr saye, asy faro~
senang2 lawat blog saye k :

http://asyfaro.blogspot.com/

keep in touch!

monologtinism said...

mambo caca
cacacaca~

dua hati
satu rasa
iaitu cinta?

hanaahmad said...

hati lain-lain, tapi masih punya rasa yang sama kan? :)

haikalblank said...

kuya : untuk siapa? siapa2 saja ah.hehe

MO : :)

monologtism : kasih sayang atau perhubungan persahabtan juga boleh.antara kita juga boleh.jiwa menulis. :D


hanaahmad: ya, walau saiznya berbeda tapi warnanya tetap sama. ;)

Nurarnida Sabrina said...

si papa caca kedana merba

Sedap bunyi ayat ni.HAHA

haikalblank said...

Nurarnida Sabrina: hahaha sebab aku suka aku letak. aku jumpa ayat ni kat sajak tahun 1984. sebab tu aku sengetkan tulisan. kahkah

InderaRedhzuan said...

kalau betul dia ,
usaha .
kalau masih ragu ,
tanya pada Dia .
minta tolong Dia jawabkan .

salam perkenalan . masih baru . datang la lawat = )

coretpujangga.blogspot.com